PDA

Ver Versão Completa : mais um mod: The Epsilon Project

nigo
15/01/2007, 17:45
usa o HSR + DAIM + Naval improvements + Starfire (novo sistema de combates)

está sendo feito pelo LM+

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?p=6398359#post6398359

he Epsilon Project is a major mod for the Doomsday expansion of Hearts of Iron 2. Play begins in 1936 and continues to 1953. Up to about 1940, assuming you play historically, you can expect a close-to historical game by the AI; after this date anything half-way reasonable goes.
The Project's primary objective is to rebalance the game for both single and multi-player matches, adding flavour, plausibility, and verisimilitude without any obligation to conform to historical details or statistics. This mod owes an unusual amount to previous work, especially that of the HOI2 designers, Aregorn and the Historical Stony Road team, Dec152000's Naval Beta for HSR, Mithril's Starfire mod, the DAIM guys, and others.

BASE GAME: Doomsday, v1.2 (REBB)
VERSION: Epsilon, v0.1 (VURZ)
Authors: Lew Moore (LM+ on the Paradox forums)

Changes (in brief):

- Rewritten divisions and brigades. Many new types to better simulate the options available in the period 1930 - 1953, all other units rebalanced. Revisions also to most aspects of combat, especially battle length and the effect of terrain.
- Somewhere between a rework and a from-scratch rewrite of all technology categories to allow a detailed look at some of the more interesting developments of the game period.
- Many hundreds of new events. At present, events focus on rule changes to add depth of play for specific nations, and on combatting AI or general game problems and weaknesses, rather than on adding color and historicity. This may change in future releases.
- A very large number of textual corrections to game message text. The single most obvious change is in spycraft (where DD v1.2 suffers from hideous grammer/spelling/punctuation and a surprising number of actual bugs, only some of which it was possible to fix).
- Rewrite of most of the AIs for great powers, heavy revisions for that of all other nations. I installed a complete version of DAIM (thanks go to G'Kar and Spocky for their kind permission!) and am now rewriting it to further optimize the AI for Epsilon. The most obvious success right now is to AI nation's builds: Epsilon probably has the most efficient build AI of any mod. The most obvious failure is in the actual battlefield performance of SOV, USA, and ENG.

ReMaSTeReR
15/01/2007, 17:55
Esse eu baixo pra testar! O LM+ saca muito desse periodo, exemplo disso é o AAR dele jogando como Brasil lah no forum da Paradox, em que ele criou no minimo uns 10 eventos plausiveis para o Brasil... Deve tah muito bom, e já vem com HSR e Daim, o que deve mudar msm é um monte de eventos a mais!!

Sauron
15/01/2007, 18:27
ôpa, mais uma instalação de Hoi2 aqui na minha máquina...

Esse parece ser mais interessante do que a nossa modificação...

ODIN
15/01/2007, 21:37
Esse aí eu vou tentar jogar tambem hehehehe

.NeRi.
16/01/2007, 08:22
Gostei de saber que tera mais unidades, tomara que tenha brigadas e coisas do tipo.

nigo
19/01/2007, 14:20
eu e o sauron estamos testando esse mod

a primeira vista parece bem interessante

parece HSR + DAIM + coisas da cabeça do criador do mod, o LM+, que fez aquela AAR gringa com o "Brazil".

ODIN
19/01/2007, 22:53
+ coisas da cabeça do criador do mod, o LM+, que fez aquela AAR gringa com o "Brazil".

De mais detalhes pra gente Nigo:cley:

Casluerj
22/01/2007, 11:49
Esse cara é bom mesmo... A AAR dele é sensacional e este MOD promete...

Vou testá-lo hj.

nigo
22/01/2007, 23:26
relato de um jogo

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showpost.php?p=6430997&postcount=75

me parece que esse mod vai aposentar o HSR aqui para nós :lol:

ReMaSTeReR
23/01/2007, 00:11
o melhor que já joguei até agora... a AI tá bem melhor!!!

Darkness
02/02/2007, 19:41
Voltando a Ativa como Militar da ativa! (Desculpem o trocadilho, hehe)

E aí, ngm testou mesmo??

ODIN
05/02/2007, 17:44
E aí, ngm testou mesmo??

Eu testei ele Dark (não muito).
Pelo o que eu pude notar o mod esta ainda bem verde, mais tem um grande potencial.
O problema principal dele é a IA que ta meio capenga... Nesse ponto eu modestamente acho que é o DAIM (nunca fui fã dessa draga). Vou ficar de olho pra ver se o LM+ solta uma nova versão com estes problemas resolvidos...